Benvinguts al nostre bloc

Si voleu les traces de les sortides pel GPS, demaneu-nos-les marviba23@hotmail.com

dijous, 26 d’abril del 2012

Ruta dels Poblats Ibers (17-03-12)

Caminada


Aquesta ruta ja l'havia fet uns dies abans sense GPS i, com que em va agradar molt, la vaig repetir el dissabte 17 de març, i aquesta és la crònica que en va sortir:

Surto de la Plaça de l'Ajuntament de Tiana i m'acosto cap al Turó d'en Galzeran seguint el Torrent de Montcerdà, que deixo per agafar el bonic corriol que passa pel costat de Can Ballús i que s'enfila molt per enllaçar amb la pista del Tallafocs. Parlant de focs, on comença el corriol hi han fet aquest bonic foc, ideal per cremar-ho tot en temps de tanta sequera
Photobucket

Al corriol tinc temps de veure la mort
Photobucket

Photobucket

i la nova vida
Photobucket

El tallafocs encara s'enfila més i em porta fins els 9 Pins. Per la vinya pujo al punt més alt del terme, el turó d'en Galzeran, on visito el vèrtex geodèsic.
Photobucket

Des de l'explanada del Vigia A, al costat del vèrtex, puc veure el Maresme, el Vigia B, on aniré més endavant, i a l'altra banda, el Vallès
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Des del Turó fins al poblat de Castellruf segueixo una pista que va baixant, tot i que hi ha alguna pujada força costeruda enmig del trajecte. Abans d'arribar al poblat, trobo el Dolmen de Castellruf, a peu de pista
Photobucket

Photobucket

Després de veure el Dolmen, m'atanso al Turó, on hi ha les restes del poblat i del castell, abandonades -com tantes coses a casa nostra!- i plenes de vegetació.
Photobucket

Photobucket

Per tornar als 9 Pins passo per un corriol que primer va pujant i que després de travessar una pista baixa força fins a morir al GR-92. Segueixo una estona aquest GR, desviant-me en algun punt per no passar per tanta pista, i m'arribo al Seminari de la Conreria, lloc on agafo aigua ja que la ruta serà llarga i no hi ha més fonts en el camí.

Del Seminari pujo a la Torre de Guaita B i per un corriol preciós pujo al Poblat de la Malesa, no massa conegut però molt bonic.
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Baixo pel mateix corriol i segueixo en direcció a la Pedrera, per un altre corriol força erosionat que s'acaba a la pista que ve de la carretera de Badalona a Mollet.
Quan puc deixo aquesta pista ampla i agafo els corriolets laterals per on els "frikies" de la bicicleta passen rabent: vigileu, n'hi ha alguns que ni pensen en la seva vida ni en la del proïsme, per desgràcia.
Travesso la carretera i em vaig atansant al Puig Castellar passant per un corriol que surt a la dreta del camí asfaltat, corriol força solitari i en alguns punts brut de deixalles i roba abandonada. Quan aquest corriol s'acaba, segueixo caminant per la urbanització i ja estic molt a la vora del Poblat de Puig Castellar, que, com sempre, està ple de visitants. Com que l'altre dia ja ho havia vist força bé, avui no m'entretinc massa. Dono la volta pel circuit, gairebé urbà de tanta gent que hi ha, faig algunes fotos
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Del Poblat m'encamino a l'ermita de Sant Climent
Photobucket

Des de l'ermita puc veure Badalona al fons i Sant Jeroni als peus, que és on aniré seguint les marques del GR.
Photobucket

Passat Sant Jeroni, tot i la sequera, trobo aigua a l'avenc
Photobucket

i, al febrer, els ametllers ben florits
Photobucket

I seguint aquestes marques del GR passo per Can Ruti i pujo pel costat del Turó de l'Home, deixant la pista per agafar un corriol en pujada que em porta al capdamunt del Mas Ram. En aquest corriol, ben assolellat, han esclatat les flors dels brucs
Photobucket

Quan sóc a dalt de tot, torno a buscar la pista però la deixo ben aviat per caminar un altre cop per corriol, aquest una mica brut de brolla en alguns trams, fins al camí de la Cartoixa, que ara veig des de dalt
Photobucket

Arribo al camí de la Cartoixa i el deixo ràpidament per anar per un altre corriol fins Can Sentromà, on em trobo aquest personatge tan cofoi
Photobucket

I ja només em queda travessar la carretera i baixar a Tiana passant pel costat del Dipòsit d'aigua.

La ruta és al wikiloc