diumenge, 16 d’octubre del 2011

QUERALBS-SERRA DEL CATLLAR-9 CREUS-NÚRIA-QUERALBS (16-07-2011)

Sortida en Btt, però amb molts trams de caminada-miniescalada arrossegant la bici: si no us agrada caminar ja esteu avisats.
El punt de partida és la Farga de Queralbs. Pugem al poble de Serrat i passem per un tram molt divertit no massa complicat però amb alguna part tècnica que ens porta al Bosc de Ribes, on anem pujant per la pista que ve de Tregurà i que està en molt bon estat.
Després d'aturar-nos al refugi de la riera de la Fontlletera per menjar una mica, deixem la pista i comencem a pujar fins al Coll dels Tres Pics. La pista és força bona però hi ha trams on els que no estem molt forts hem de caminar una mica. Del Coll dels Tres Pics hem d'anar al Coll de la Marrana i per fer-ho tenim dues opcions: pujar al Puig de la Fontlletera i carenejar per la Serra del Catllar fins al Coll o bé baixar una mica fins al Freser per tornar a pujar després fins al Coll. Com que som una mica inconscients, decidim provar la primera opció, que resulta duríssima i on estem molta estona caminant contínuament sense poder ciclar.
Ja al Coll de la Marrana agafem el GR-11, on es pot ciclar força al començament, però aviat -després de passar el Fresser- hem de tornar a caminar, tot i que ara l'ascensió no és tan difícil com abans al Coll dels Tres Pics.
Ens dirigim al refugi de Tirapits on arribem força cansats i allà reposem una mica i brindem amb el cava i les copes que ha portat l'amic Jordi (Quii). No sé si pel cava o pel descans, a partir d'ara afrontem la sortida amb més alegria, tot i que encara ens queda una forta pujada fins al Coll de Tirapits, que és a uns 2800 m d'altitud. Del Coll de Tirapits fins al Coll de Nou Creus hi ha molts trams on ciclem al voltant dels 2800 m, amb una baixada divertida que ens deixa per sobre dels estanys de Carançà. És una part preciosa, i considerem justa la penitència que hem pagat per poder assolir-la. Un cop al Coll de Nou Creus baixem fins Núria, per un corriol aeri un pèl complicat al començament, però que després es torna fàcil i divertit. I de Núria passem a Queralbs pel GR-11. Potser d'estar descansats hauríem pogut ciclar més del que vam fer, però ahir vam caminar força ja que és molt tècnic i també exposat en alguns llocs. Més o menys a meitat de camí vam travessar el Riu de Núria i a partir d'allà ja pràcticament tot és ciclable i molt divertit, només amb algunes aturades puntuals fins arribar a Queralbs.
Només queda agrair el detall d'en Jordi amb la paciència que va tenir de portar el cava tanta estona, i al Lluís (Silvesterbike) i Chus felicitar-los per haver parit un nen-ruta tan bonic, tot i que una mica salvatge.

Unes fotos.
Apartat paisatges: Apartat animals quadrúpedes, després ja posaré els bípedes: Apartat bípedes amb/sense btt: I ara el detall del Jordi. Em vas venir a buscar i em vas ressuscitar. I crec que tothom ho va veure més clar després del teu regal. Gràcies, Jordi. El teu apartat no pot ser altre que el de FORA DE SÈRIE: Més cròniques i fotos a Bttbadalona.com i crònica i vídeo a Bttmania.org

El track és al wikiloc.

David ha dit...

Quina passada i quina enveja!!!! Tot això on ho monteu? al foro de bttbadalona? :-O

Margarida i Pere ha dit...

En aquest cas va ser una barreja de Bttbadalona.com i Bttmania.org
En Lluís (Silvesterbike a Bttbadalona)i en Chus (de Bttmania) van ser els cuiners del track.

Diumenge hi ha una sortida pel Vidranès, d'uns 60 km i que farem amb tranquil·litat, aturant-nos per fer fotos, menjar, riure, descansar.
Si vols (i pots, és clar) venir, només cal que t'apuntis a Bttmania.org