divendres, 1 de març del 2013

Santa Coloma de Gramenet-Montserrat (14-08-2012)

Caminada

Sortida nocturna feta amb els amics de Bttbadalona, seguint el GR-6 pràcticament sempre. Em queda el dubte de si vam anar pel bon camí a la riera de Gaià, ja que allí es troben el GR-6 amb el GR-97 i no hi havia (o no vam saber veure) massa senyals. Potser passant-hi de dia aconseguim treure'n l'entrellat.
No és una ruta especialment maca, ja que es passa per moltes urbanitzacions i per força asfalt, el que la fa maca és la pujada a Montserrat, amb l'espectacle del sol naixent mentre anem pujant.
Aquesta és la crònica que vaig penjar a Bttbadalona.com:

Abans de les 5 ja som tots tres al pont de Potosí. En Guillermo  té el detall de venir a veure'ns, desitjar-nos bona ruta i fer-nos la foto de grup

Anem al Velòdrom i enganxem el GR 6, que puja de valent fins arribar a la Carretera de les Aigües. Passem per on en Rapyd va pujar amb el cotxet -i l'Oriol- en braços, i li posem la primera medalla.
Seguim GR 6 enllà, no anem massa ràpid ja que ens espera una bona tongada de quilòmetres. El GR 6 no passa per Sant Medir però en Rapyd ens hi porta per una trialera que agradaria a uns quants trencapedres. Aquesta drecera val la pena fer-la, ja que així podem refrescar-nos una mica

Passat Sant Medir anem baixant i planejant en direcció Sant Cugat. La pista és molt freqüentada per gent que aprofita la tarda fent una mica d'exercici. Ben aviat ens trobem el Pi d'en Xandri

Fa molta calor, la xafogor és important i en Rapyd aprofita les bones oportunitats

Arribem a la Creu del Terme, que no puc fotografiar bé ja que hi ha unes noies que estan tirant una aixada amunt i avall i no sembla que tinguin massa seny

Passem pel CAR de Sant Cugat on hi ha un grup de nenes que entrenen natació sincronitzada i per una urbanització on els carrers estan així de ben assenyalats

Se'ns fa de nit i trobem algunes teranyines amb la corresponent aranya que en Rapyd vol emportar-se cap a casa, ja que aquestes bestioles li fan molta gràcia

Anem fent via, passem per Les Fonts, on ens aturem per agafar aigua i menjar al costat del curiós i bigarrat Castell, per unes quantes urbanitzacions, ens aturem una estona en un bar amb una cadena de TV amb una programació molt variada i arribem a la riera de Gaià, on posem al Rapyd una altra medalla, ara d'or, per haver-hi passat en solitari fa uns dies. Per cert, he vist al mapa que el GR 6 només la travessa  en dos llocs, no hi passa per sobre com vam fer nosaltres. Hi haurem de tornar de dia per comprovar-ho.
Després d'un petit (per dir-ho d'alguna manera) ensurt provocat per uns animals de dues potes motoritzats que ens fan  passar una mala estona i d'haver menjat una mica a Olesa, on posem la tercera medalla al Rapyd ja que només es  menja un plàtan en tota la sortida, comencem l'atac final a la muntanya, que no veiem massa ja que és de nit i està una mica tapada per la boira. Mentre pugem i pugem pel GR es va fent de dia i així podem contemplar com n'és de bonica i fer alguna foto

Veiem la capella  de la Santa Cova

que és oberta tot i ser tan d'hora

En alguns llocs la boira encara no s'ha desfet del tot

en altres ja campa el sol

Ja només ens queden unes quantes escales per arribar a dalt

I ja hi som, ho hem aconseguit!!!

Ara queda pendent fer anada i tornada, però passant més estona per la Riera de Gaià, un tram preciós :)