dijous, 27 d’octubre del 2011

CORRIOLS A BADALONA

Sortida curta però força dura.
De Tiana pujo a la Cartoixa, passant pel corriol de Sant Romà, on trobo aquests pebrassos

Segueixo pujant i deixo enrere la Cartoixa

Arribo al Turó de l'Home, des d'on vaig per corriol cap a la Font de l'Amigó. Les pluges torrencials del juliol l'han malmès una mica i en alguns trams de pujada he de fer peu. El dia és força clar, amb una mica de calitja, i aprofito per fer una foto de la plana, amb l'hospital en primer terme

L'aigua d'aquesta font és fresca i bona, però no me'n refio del tot ja que una mica més amunt hi ha l'abocador de la pedrera, on hi van tirar qui sap què

No m'aturo i baixo fins al costat de Can Ruti. El caminet està molt bé, només s'ha de fer peu en un lloc que hi ha dos arbres caiguts i es pot fruir de la baixada. Un cop a Can Ruti, pujo en direcció a Can Barbeta per un corriol que a l'hivern estava força bé i que ara ja no n'està tant, ja que també ha patit molt per les pluges. Baixo per la trialera de les canyes fins la carretera, que travesso, i segueixo avall per un tram de caminet que s'ha tapat força fins trobar la pista que baixa a Can Dimoni. Pujo una mica per intentar fer el "parc temàtic" que tan ben cuidat estava mesos enrere però que trobo abandonat i ple de pinassa. Tot i això, encara és divertit. Arribo a la pista que va a Sant Jeroni i la deixo per pujar un altre cop, buscant el corriol que em deixarà a l'explanada del costat de Sant Jeroni.
Si us falta aigua, aprofiteu la font que hi ha al davant de l'església. Raja poc però l'aigua és força bona.
Passat Sant Jeroni, pujo com si anés a l'ermita, però deixo la pista per agafar el corriol que m'ha de pujar a la Vallençana. També està força malmès i molt tapat, de manera que he hagut de caminar en algun punt. Finalment he fet cap a la Urbanització i d'allí he tirat cap a la carretera, passant també per corriol. Des d'aquí he tirat cap al Coll de la Malesa, però passant per la pista trencada que surt a la dreta de la ruta clàssica. També està molt trencada i s'han de caminar uns metres. Des del Coll he anat a la trialera que passa pel costat de la Pedrera i baixa fins Sant Pere de Reixac. També està tapada, amb molts esbarzers que s'arrapen a la pell, i en força mal estat en alguns trams. La part final millora i permet oblidar les esgarrapades inicials.
A Sant Pere he agafat aigua, entrant al cementiri, ja que no em fiava de trobar aigua a la Font dels Caçadors que trobaria més endavant

Faig alguna foto del campanar

de la rectoria

i de la meva estimada btt amb el Tibidabo al fons

Baixo pel Torrent de Reixac fins la carretera, que travesso, i tiro una mica riu amunt

fins agafar el corriol que puja fins la pista que porta a l'ermita de Sant Cebrià de Cabanyes

De Sant Cebrià passo a Can Torrents Vell, també per un tram de corriol. Com que tinc aigua no m'aturo a la font que hi ha una mica a la dreta, d'aigua sempre fresca i abundosa.
A partir d'aquí ja no agafo cap corriol més: fa calor, estic cansat i a més faré tard a casa. Pujo per sobre de Can Torrents Vell

fins la urbanització de la Conreria i d'aquí passo al Seminari i baixo per carretera fins a casa per sentir una mica de vent a la cara.

El mapa del track

I el perfil de la sortida