dissabte, 14 de febrer del 2009

PRIMERA HIVERNAL BADALONA-SITGES

Ruta en Btt

Feia molt temps que des de Bttbadalona havíem pensat fer aquesta sortida. L'Scott havia buscat tracks per internet i només calia posar-s'hi, però mai trobàvem el moment per fer-la, fins que aquest hivern vam decidir-nos tot i les prediccions de pluja i fred, que es van complir del tot.

Vam sortir ben d'hora de Badalona; el sol sortia quan ja érem camí de l'ermita de Sant Climent

Només arribar a Collserola va començar a ploure, però no amb tanta intensitat com per impedir-nos seguir endavant. La baixada del Tibidabo a Vallvidrera, un dels petits trams de carretera de la sortida, va ser particularment freda i molla, però vam seguir fins que es va acabar la pluja.

Aquí estem baixant cap al riu Llobregat. En Digi s'ho passa molt bé. Es veu que l'hi agrada passar fred i mullar-se un 29 de novembre

La humitat s' alça com un mar d' onades escumoses que trenquen contra les muntanyes que més endavant haurem de travessar

Arribem a la desolada àrea de lleure de la Salut, on fem un entrepà i acabem de congelar-nos una mica més encara. Aquí tenim en silvesterjm, ben arrebossat

Després de l'entrepà, seguim en marxa i creuem el riu per carretera. El fred és molt intens i més d'un pensa deixar-ho i anar a l'estació del tren de sant Boi, però els del davant van ràpid expressament per a què no tinguin massa temps per pensar. Passat Sant Boi pugem en direcció Torrelles.
La pujada és força llarga i ja comencem a estar una mica cansats. Aquí tenim en silvester, arribant al punt més alt

Seguim pujant, per un terreny força trenca-cames. La pluja va i ve; ara sembla que surt el sol

Però al cap de poca estona s'hi posa de nou, ara amb molta intensitat. La pujada, l'aigua que baixa i el terreny argilós dificulten força la marxa, però seguim endavant.
L'aigua se'n va tan bruscament com ha vingut i podem arribar al capdamunt d'un bell senderó

El terreny argilós s'acaba, per sort, ja que ens queda una pujada força dura fins al capdamunt del Puig Vicenç. El sol ens escalfa una mica, però ara fa un vent força fort que ens dificulta la marxa.
Aquí tenim al Digi arribant a dalt de tot.

I en Diesel assegut al vèrtex geodèsic

Les fotos de grup no podien faltar

Ja hem baixat fins a Begues i comencem a passar per la pista que ens portarà cap a Sitges en mig d'un paisatge espectacular.
Aquí estem a la Creu de terme de Coll de Fe, entre Sitges, Olivella i Ribes

I aquesta és la pista per la que anem cap a Sitges

A mig camí ens fem una foto de grup, ben abrigadets i encara molls

Som al monestir budista de la Plana Novella

on ens surt un monjo que també practica ciclisme

Ja tenim apartament. És a la muntanya, amb vistes al mar

Amb el fort vent el cel s'ha anat netejant de núvols

i el sol il·lumina la masia mentre nosaltres passem per l'ombra de la muntanya

Ja només ens queda baixar una mica per arribar a l'estació de Sitges, on ens mengem un entrepà i ens bevem Cacaolats molt calents que ens retornen una mica. Aquí estem els set ben contents en el moment de l'arribada, a la porta de l'estació

I aquest és el perfil de la sortida